Založ si blog

Referendum a válovy.

Keď som bol malý chlapec, asi 10-ročný, mal som malého psa. Boli sme veľkí kamaráti, všade, kde sa dalo, sme chodili spolu. Ale keď som mu chcel zobrať misku so žrádlom, tak na mňa zavrčal. Jeho mama bola priamočiarejšia, tá ma hneď pohrýzla. A tak som sa naučil, že psom sa už podané misky a kosti neberú. Lebo budú zlí. A tak je to aj s politikmi. Žiaden z nich nechce len tak opustiť svoju misku, svoj válov. V čase Kuciaka bol Fico pri moci a po vražde novinára mal asi takú istú chuť opustiť svoj válov, ako ho má teraz Heger a spol., ktorý doteraz zúfalo obiehal koaličných partnerov s cieľom zabrániť predčasným voľbám. Nenahovárajme si nič, všetci politici (takmer všetci, česť výnimkám, lebo sú aj tie)  sú nenažrané svine. Niektoré svine zožerú všetko, niektorým niečo od papule odpadne, to môžu zožrať myši. Ale žiadna sviňa od válova dobrovoľne neodíde. Treba ju odtiaľ silou odtlačiť a dávať dobrý pozor, aby vám nestúpila na nohu, lebo je to riadne bolestivé. Viem o tom svoje, skutočné svinky som kedysi aj ja kŕmil. A keď už sa teda sviňa k válovu dostane, rýchlo zabudne na to, čo kedysi gazdovi (ľuďom pred voľbami) sľúbila. Chce iba jediné, nažrať sa. Nepamätám sa, či po vražde Kuciaka boli snahy o vyhlásenie referenda o odstúpení vlády. Samozrejme, sviňa pri válove by nič také proti sebe neiniciovala. Odstúpiť od válova. Nikdy. Tak to mohli a mali zorganizovať svine, ktoré v tom čase pri válove neboli. Teda, mohli to robiť tí, čo boli v opozícii. Napadlo ich to? Ja už neviem, nepamätám sa. Ale som presvedčený, že vtedajší prezident Kiska by takéto referendum nezarezal podaním na ústavný súd, ale by ho bol vyhlásil. A stal by sa precedens, vláda by bola odvolaná referendom a opoziční politici by sa dostali ku svojim válovom. Vtedy by to takto všetkým vyhovovalo, resp. by museli súhlasiť, lebo dovtedy sa postavenie referenda chápalo tak, že má vplyv aj na odvolanie vlády. A keby sa všetko toto bolo bývalo vtedy stalo, dnes by sme už nič nemuseli riešiť, lebo problém by bol týmto precedensom už vyriešený. A každé iné spochybňovanie postavenia referenda by spochybnilo právoplatnosť referenda o odvolaní vtedajšej Ficovej vlády a nastolení novej vlády opozície. Pochybujem, že by to dnešná vládna garnitúra spätne spochybňovala. Ale teraz už ide o ich válovy, je potrebné toto budúce referendum spochybniť. Veď ja im rozumiem. Chápem. Súcitím. Možno by som bol taký istý. Ide o válov, o rodinu a tak ďalej. Ale keď čítam a počúvam názory politológov, či bývalých politikov (napr. Bugár, Radičová, Schmognerová) tak sa všetci vyjadrujú v tom zmysle, že je to najneschopnejšia vláda v našich dejinách. Ja sám sa s Matovičom zhodnem v mnohých veciach, ale nechcel by som ho mať ani za kamaráta, ani za kolegu, ani v rodine. Bohužiaľ. Nevie spájať. A ešte: Pred tridsiatimi rokmi som bol svedkom na pracovisku, ako sa dvaja kolegovia a dovtedy viac-menej aj kamaráti pobili kvôli politike.  Držali sa navzájom pod krkmi a raz jeden, raz druhý búchal svojho kolegu o stenu. Bol to konflikt ohľadom volieb SNS a Spolužitie. Svedkovia sme tam boli vtedy viacerí. Z tohto pre mňa vyplynulo poučenie, že tému politiky odvtedy neotváram ani na pracovisku, ba ani len v rodine. Ak sa do nejakej debaty zapojím, tak iba vtedy, ak viem, že v druhom človeku neprebudím vášne. A nenávisť. Lebo naozaj nemám záujem, aby sa ľudia navzájom pozabíjali. Kvôli politike. A politikom. Viac-menej, kvôli sviniam pri válovoch. Netreba sa nenávidieť. Pokiaľ nie sú ľudia na jednej politickej vlne, tak by o politike nemali spolu vôbec diskutovať, ale mali by si na to hľadať ľudí, s ktorými si v tomto porozumejú. Inak, netreba sa báť tohto referenda. Myslím si, že bude ako vždy. Neúspešné. My tu na Slovensku považujeme politiku za pánske huncútstvo. A väčšinu ľudí politika ani nezaujíma. Lebo si neuvedomujú, že v niektorých zriedkavých prípadoch môžu niečo aj naozaj ovplyvniť. A zásadne. My tu ešte nie sme Švajčiari, aby sme v referendách hlasovali o všetkom možnom. Toto referendum bude iba prieskumom verejnej mienky, ako ďaleko máme ešte k tým Švajčiarom. A či sa im náhodou miesto približovania nevzďaľujeme. A ak by bolo toto referendum právoplatné a vznikla by nová vláda, tak opozícia ju bude môcť iniciovaním ďalšieho referenda odvolať. Veď prečo nie? Tento rok budú nové, predčasné voľby, ale tak isto môžu byť (pri kladnom výsledku referenda) ďalšie voľby hoci aj na budúcu jar, ak to nová vláda nebude vedieť zvládať. A tí, ktorí teraz kričia NIE, budú na budúcu jar organizovať referendum a kričať ÁNO. A ja im to neberiem. Lebo to ÁNO možno budú mať schválené práve týmto referendom. Ktorého sa aj ja zúčastním.

3. svetová je nevyhnutnosť

14.03.2024

Keď som v minulých dňoch počúval zapálené zväzácke vyjadrenia niektorých západných politikov, pochopil som, že 3.svetová vojna je nevyhnutná. Jadrová. Lebo hlúposť niektorých ľudí je nekonečná. A tak sa aspoň konečne Západ zbaví toho nenávideného Ruska. A konečne sa aj Svet zbaví toho nenávideného Západu. A konečne teda bude pokoj. Aspoň na nejaký [...]

Koľko toho treba ukradnúť, pomknúť, či pajznúť, aby ste nešli sedieť? Veľa, od milióna vyššie. ..

15.05.2023

Keď som v nedeľu ráno počúval v rozhlase pána Hegera, ako lamentuje nad tým, že pán exminister Vlčan uprednostnil peniaze pre seba pred osudom tejto krajiny, chcelo sa mi vracať… Od hnusu. Viem, že tie peniaze neboli ukradnuté, ani pajznuté, ale boli iba posunuté tým „správnym“ smerom. Takže keď sa peniaze posunú tým správnym smerom, nie je to trestné a NAKA [...]

Medvede, či vari mimozemšťania?

28.04.2023

V katastri jednej trenčianskej obce sa pohybujú dva asi veľmi hrozné tvory, pred ktorými niet žiadnej pomoci. Podľa vyjadrení členov akéhosi zásahového tímu (ktorý sa špecializuje zrejme asi iba na zbieranie výlučkov týchto tvorov a fotenie odtlačkov ich láb) by bolo dobré, keby ľudia do trenčianskej prírody chodili aspoň dvaja. Ak už do prírody pôjdu, majú sa [...]

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

koláž, fotky, mReportér

Známe kúpeľné mesto je pýchou Slovenska, ale aj ikonický vodopád, pri ktorom nakrúcali seriál, ktorý milujú milióny ľudí

27.04.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 55364x
Priemerná čítanosť článkov: 2768x

Autor blogu

Kategórie